- Moss Padel - Offisiel Bullpadel forhandler

Yoga

Hvem er Yogaverftet?

Jeg heter Lene Thorkildsen-Rønvik. Jeg har drevet med yoga i godt over 10 år og vært yogalærer de siste to årene.

Jeg har kursing i mediyoga, samt mediyoga for kids og Core Strengh

Vinyasa yoga samt CSV-shred yoga.

 

Yoga for meg handler om å kombinere fysisk og psykisk helse. Min tilnærming til yoga er pragmatisk og uhøytidelig og handler IKKE om prestasjon og akrobatikk.

 

Det finnes mange forskjellige former for yoga. Den formen jeg lærer bort heter vinyasa. I vinyasayoga setter man bevegelsene sammen slik at du beveger deg mer flytende enn i andre former for yoga.

 

Yoga handler for meg om å føle seg sterk og rolig. Den yogaformen jeg underviser i har et ufravikelig fokus på å skåne kroppen, samtidig som den er veldig treningseffektiv.

 

Jeg tilbyr to forskjellige timer: tradisjonelle vinyasa timer og yoga-intervalltimer. Begge deler vil gjøre underverker for helsa og hodet!

Timene legges alltid opp slik:

Rolig pust og mikrobevegelser først - selve yogaflowen - avspenning.

 

I tillegg til å være CSV-yogalærer er jeg terapeut som jobber med barn og foreldre. I min terapeutiske jobbing bruker jeg avspenning og pust som virkemiddel for å lære folk å selvregulere og finne balansepunktet sitt. Pusten er det som skiller yoga fra andre måter å bevege kroppen på. Det er der stjernestøvet ligger. Og om yogapusten avskrekker deg - ikke fortvil - du skal ikke pust-prestere heller!

 

Hjertelig velkommen inn i yogauniverset sammen med meg. Det er et godt, gøyalt og svett sted å være!

Jeg heter Lene Thorkildsen-Rønvik. Jeg har drevet med yoga i godt over 10 år og vært yogalærer de siste to årene.

Jeg har kursing i mediyoga, samt mediyoga for kids og Core Strengh

Vinyasa yoga samt CSV-shred yoga.

 

Yoga for meg handler om å kombinere fysisk og psykisk helse. Min tilnærming til yoga er pragmatisk og uhøytidelig og handler IKKE om prestasjon og akrobatikk.

 

Det finnes mange forskjellige former for yoga. Den formen jeg lærer bort heter vinyasa. I vinyasayoga setter man bevegelsene sammen slik at du beveger deg mer flytende enn i andre former for yoga.

 

Yoga handler for meg om å føle seg sterk og rolig. Den yogaformen jeg underviser i har et ufravikelig fokus på å skåne kroppen, samtidig som den er veldig treningseffektiv.

 

Jeg tilbyr to forskjellige timer: tradisjonelle vinyasa timer og yoga-intervalltimer. Begge deler vil gjøre underverker for helsa og hodet!

Timene legges alltid opp slik: Rolig pust og mikrobevegelser først - selve yogaflowen - avspenning.

 

I tillegg til å være CSV-yogalærer er jeg terapeut som jobber med barn og foreldre. I min terapeutiske jobbing bruker jeg avspenning og pust som virkemiddel for å lære folk å selvregulere og finne balansepunktet sitt. Pusten er det som skiller yoga fra andre måter å bevege kroppen på. Det er der stjernestøvet ligger. Og om yogapusten avskrekker deg - ikke fortvil - du skal ikke pust-prestere heller!

 

Hjertelig velkommen inn i yogauniverset sammen med meg. Det er et godt, gøyalt og svett sted å være!

Booking og priser?
Booke yoga time hos oss - registrer deg her først (koster ingen ting å registrere seg) Har du spørsmål om priser og tider - se her!

Hva oppnår du med yoga?

Vi vil påstå at effektene av yoga er like mye fysiske som mentale. I begynnelsen vil utøveren antagelig oppleve mest av den rene, fysiske gevinsten, fordi det krever konsentrasjon å høre etter hva instruktøren sier, følge med i hva som skjer, forsøke å puste ut og inn på de riktige stedene og å stable kroppen på plass. Kroppen blir både støl og sliten, men den indre roen oppleves ikke nødvendigvis som en del av timen. Så, etter hvert blir øvelsene mer automatiske, utøveren får tid til å lytte til egen pusterytme, og langsomt vendes oppmerksomheten innover. Samtidig oppnås mestringsfølelse og en dypere forståelse av kroppen i de ulike øvelsene.

Yoga handler ikke om kvantitet, det handler om kvalitet - om å gå dypere i kjennskapen til kroppen slik den fungerer. Etter noen ganger med læring vil utøveren oppleve indre ro og en særegen bevissthet om kroppen. Dette er sjelden vare å vårt stressede, belastningsskadde samfunn.

Mentale effekter

  • indre dialog

  • stressreduksjon

  • muligheten til å kjenne etter hva du liker og klarer, som igjen øker evnen til å sette grenser

  • restitusjon fra livet

  • evne til konsentrasjon om en ting av gangen

  • evne til å lede deg selv inn i avspenning

  • opplevelse av å føle deg STERK

 

Fysiske effekter

  • økt bevegelighet/smidighet, spesielt i muskelgrupper som er utsatt for stress-spenninger og i muskler som fører til dårlig holdning når de er korte

  • økt styrke

  • økt kroppsbevissthet/kontroll. Det er gull verdt for oss som stort sett ikke har mye kontroll under skjortesnippen.

  • Økt forbrenning underveis i treningstimen

  • Bedre holdning

  • Bedret pustemønster som igjen henger sammen med stress og dårlig holdning

  • Minsket risiko for belastningslidelser som ryggplager, skulder/nakke problemer, og alle andre sykdommer/tilstander som er forbundet med stress.